dinsdag 6 oktober 2009

Vooruitblik

November komt helemaal in het teken te staan van het schrijven. Op 1 november wordt een gedicht van Henk van Zuiden onthuld in het LUMC (Leids Universitair Medisch Centrum). Daar wil ik bij zijn. Voor meer informatie: klik op de link van Henk.



Verder ben ik zo gek geweest om me aan te melden voor NaNoWriMo. 'National Novel Writing Month.' Eerder International dus, maar InaNoWriMo bekt nog minder lekker dan NaNoWriMo. Ook op Schrijven online wordt dit initiatief ondersteund. Het komt erop neer dat ik tegelijkertijd met duizenden anderen binnen een maand een roman ga schrijven. Resultaten worden online gepubliceerd en (neem ik aan) bediscussieerd.

Kan dat, een roman schrijven in een maand? Ik denk het niet, maar het schrijven van een roman is wel een oude droom en schrijven is een werkwoord. Een maand lang in hoog tempo schrijven, in de weet dat zoveel meer mensen aan het ploeteren zijn, lijkt me nu een grote stimulans om aan de schrijf te blijven. Ik ben benieuwd of ik daar halverwege november nog zo over denk... Ik houd jullie op de hoogte.

Geen opmerkingen: