zondag 4 oktober 2009

Dierendag en draak

Hallo, ik ben zo met taal en teksten bezig, dat de ideeën over elkaar struikelen en ik af en toe bijna 'overstroom'. Het onderstaande gedicht is een poging tot kanaliseren. Wat drakerig misschien.

Stroomgebied

Het oppervlak heeft wel eens
stilgelegen, maar de bedding
viel nooit droog

Dijken van frustratie
heb ik eindelijk doorgestoken
woorden storten zich trots
in de diepte

Ik mag kolken, struiken slepen
even buiten mijn oevers treden
geef me over aan het verval
naar de verre verre zee


4 oktober 2009

Henk van Zuiden en Husky Diva herinnerden mij eraan, dat het vandaag dierendag is. O ja! Voor die gelegenheid heb ik een gedicht opgehaald over een hondje, dat er al enkele jaren niet meer is, maar altijd in het geheugen blijft van mij en mijn beste vriend.

Adieu, mon lit
voor Slammer

Een lijster zingt mij uit mijn slaap
en lang lig ik te hinken tussen
willen of niet

Er is een hond voor nodig
om mij uit bed en huis
te trekken – ik ga

Schelpen breken onder mijn voeten
stokken gooien, fluiten

2004

Geen opmerkingen: