vrijdag 2 oktober 2009

Buurtlunch



Een kort bericht vandaag. Ik zit midden tussen teksten en afspraken. Vanmiddag ben ik even naar de buurtlunch in het Zonnehuis geweest en heb daar weer wat actieve buurtgenoten leren kennen. Een man van 82, die nog bij Ajax heeft gevoetbald. Helaas vergat ik zijn naam te vragen. Voor zijn 80e verjaardag werd hij onthaald in de koninklijke loge van de Amsterdam Arena. An, die al jaren vrijwillig kookt bij allerlei gelegenheden en ook deze lunch had verzorgd. Ze vertelde dat ze in het Guinness Book of Records staat, met het feit dat ze voor 176 euro een week lang voor tien mensen heeft gekookt. Iemand die zeker geen eten verspilt! Mensen van buurthuis de Evenaar, die allerlei activiteiten verzorgen voor de bewoners van Tuindorp Oostzaan. Waardevolle mensen!

Buurvrouw Karin regelde dat ik mijn gedichten 'Hemels' (uit Nageljongenstraat) en 'Plein van Sterren, plein van Planeten' mocht voordragen en vertelde zelf over het opknappen van het Sterrenplein en de nieuwe plannen voor het Aldebaranplein en het Zonneplein. De pleinen van Tuindorp Oostzaan zullen weer gaan stralen. Zie ook: plenty pleinplannen

Geen opmerkingen: