woensdag 28 oktober 2009

Mijn kind



Vanavond tussen zes en negen waren de Witte Dichters over de Nieuwe Ooster begraafplaats, als deelnemers aan de herdenkingsbijeenkomst Herinnering Verlicht. Als één van hen zal ik het gedicht 'Mijn kind' voorlezen, aan wie het willen horen.

Mijn kind


Ik had je graag gekregen
maar het is niets geworden
tussen ons

Veel kleintjes heb ik verschoond
en vastgehouden, eerste stappen
en woorden toegejuicht

Ik had je graag gedragen,
gebaard, de borst gegeven
gewiegd en getroost

Als moeder zou ik zoveel beter...
beste stuurvrouw aan wal
nooit zal ik het zeker weten

Ik had je graag zien groeien
met liefde opgevoed
met moeite losgelaten
deed dat bij voorbaat al

28 – 29 september 2009


(Foto: Claudia, moeder van baby Eef)

2 opmerkingen:

buuf zei

Wat fijn voor je dat het zo'n bijzondere en indrukwekkende gebeurtenis is geweest! je weet al dat ik erg onder de indruk ben van je gedicht "mijn kind". Je buuf

Wilma van den Akker zei

Hai Buuf, ik heb nog wat afdrukjes over, dus je krijgt er een,

liefs van Wilma