maandag 19 oktober 2009

Bedrijvigheid

Het embryo SchrijfTaal groeit. Het heeft een liefhebbende moeder, die voor gezonde voeding zorgt. Genoeg beeldspraak? Nu dan concrete stappen:

Vanmorgen heb ik me laten voorlichten over het project Eigen Werk. In de komende maanden ga ik daaraan deelnemen, als ondersteuning om het bedrijf op te zetten. Samen met andere aspirant eigen baasjes leer ik alles over het schrijven van een ondernemersplan, acquisitie, verzekeringen, belastingen, administratie etc.

Van een (inmiddels ex-)collega kreeg ik een mok met het opschrift "Liever ben ik eigen baas". Ik wen mezelf aan hieruit koffie te drinken op kantoor (werkkamertje boven).

Mijn contacten in de wereld van het schrijven groeien met de dag. Mijn gedicht "Broedplek van der Pek" wordt gepubliceerd in van der Pek Maggezien en komt ook op de buurtmarkt in het straatcafé te hangen. Achter de schermen wordt gebroed op een groot griezelproject op deze markt. Daarover later meer.

Verder bereid ik me mentaal voor op de National Novel Writing Month, zie video:



Ik heb al een notitieboek en een idee, meer voorbereiding kan niet. 50.000 woorden in 30 dagen schrijven lijkt me een uitstekende voorbereiding op het werken onder tijdsdruk. En daarnaast beginnen met Eigen Werk. Hm. Ergens moet een draadje los zitten bij me. Maar mijn handen jeuken.

Geen opmerkingen: