woensdag 31 maart 2010

IJverige schrijvers



Het was alweer de vijfde bijeenkomst van 'Schrijven als levenskunst' gisteravond. We beginnen steeds met de 'oogst': wie wil, leest een stuk voor dat hij of zij in de afgelopen week geschreven heeft. Deze keer volgde er spontane een uitwisseling van ideeën en verwachtingen. Zo leerden we elkaars drijfveren om te schrijven (schrijfveren?) wat beter kennen. We lazen enkele bestaande dialogen, en gingen er uiteindelijk zelf mee aan de slag. Voor mij als schrijfdocent is het een kick om ze zo gretig naar de pennen te zien grijpen. Sommigen schreven deze keer zelfs met hun linker- én hun rechterhand om een samenspraak tussen die twee op papier te zetten. De resultaten waren weer verrassend en divers. We genoten er van om naar elkaars teksten te luisteren. De avond was weer voorbij gevlogen. Ik kwam niet eens toe aan het voorlezen van mijn denkbeeldige gesprek met George Clooney. Wie weet werk ik dat nog eens uit, maar ik beloof niets.

Geen opmerkingen: