donderdag 11 maart 2010

Zou zij in het roze zand willen liggen?

Afgelopen dinsdag was er weer 'Schrijven als levenskunst'. We schreven aan de hand van voorwerpen en ik deed mee. Na een aantal keren herschrijven kwam ik hier op uit:



Porselein, zand en kroonluchters

'Ik heb iets moois voor u,' zei het meisje
en ik kocht een porseleinen prinsesje
op Koninginnedag om haar te plezieren,
altijd plezieren, maar ik hou helemaal niet
van prinsesjes met strikjes en roze wangen
geef mij maar een vrouw die de woestijn in
trekt om onder de sterren te slapen

Zou zij in het roze zand willen liggen?
Er past geen erwt door de hals van het flesje
mama wou Sissi zijn, droomde van goud,
kristal, kroonluchters en hoepelrokken
lang en gelukkig met prins Heerlijk.

Mijn sprookje: Terug Naar De Natuur
in paarse katoen, op klompen, met prins Langhaar,
gelapte spijkerbroeken en houtkachels
een spinnewiel, uitjes inmaken
een cirkel van steen leggen bleek nog niet
zo eenvoudig – ik vluchtte van mijn luchtkasteel

11 maart 2010

2 opmerkingen:

buuf zei

Hi Buuf,

we moeten snel eens in het Twiske gaan fietsen!! Je buuf

Wilma van den Akker zei

Terug naar het Twiske? Hihi...