donderdag 4 maart 2010

Nieuws over Schrijven als...



De kop is eraf: dinsdagavond 2 maart ging 'Schrijven als levenskunst' van start in gebouw Human.nl. Om dat te vieren kocht ik taart en bloemen op het Zonneplein. Hiermee hield ik mij aan mijn voornemen om de winkeliers daar te steunen.

De schrijfgroep had er zin in: pennen en toetsen tikten en er waren meteen al beeldende en rake resultaten. Dit is wat ik beoogde!

Voor dezelfde cursus in Noord zijn niet voldoende aanmeldingen binnen gekomen om nu al te starten. De bedoeling was: vanavond, 4 maart. Er zijn wel enkele aanmeldingen. Als er nog meer komen, kan deze groep op een later tijdstip beginnen. Dus meld je gerust aan. Ik houd de geïnteresseerden op de hoogte wanneer er voldoende deelnemers zijn om te beginnen.

Geen therapie
Ik wil hier nog even verduidelijken dat 'Schrijven als levenskunst' bedoeld is om het plezier in het schrijven en het leven te verhogen. Het is dus geen therapiegroep. Misschien is dat niet voor iedereen even duidelijk, omdat ik ook enthousiast vertel over de heilzame effecten van schrijven. Die zijn er zeker. Maar dat wil niet zeggen dat je in therapie gaat, als je bij mij in een schrijfgroep zit. Zeker niet bij 'Schrijven als levenskunst'. Daar staat het plezier in schrijven voorop. Ik hoop dat ik dat ook voldoende duidelijk heb gemaakt in het interview dat staat op de site van het Humanistisch Verbond.

Geen opmerkingen: