donderdag 5 februari 2009

Wolken hakken

Door fysiek ongemak heb ik het voorlopig laten rusten, maar ik heb lange tijd veel plezier beleefd aan beeldhouwen. In verschillende soorten steen hakte ik wolken uit. In mijn vensterbank staat nu een onvoltooide wolk van roze marmer. Prachtige wolkenfoto's zijn te vinden op: cloudappreciationsociety




Copernicus

In miljoenen marmergroefjes
verzonken
maak ik door twee wijze woorden
honderdtachtig graden rechtsomkeert
hak ik niet de wolken uit
maar alle lucht eromheen
de ruimte neemt een wending
krijgt vorm


(januari 2008)

Deze golvende wolk is zo te zien van albast.



Bron: beeldhouwer Peter van Dortmondt

1 opmerking:

Anoniem zei

Op 27 februari 2009 15:04 schreef Peter van Dortmondt het volgende:

Beste Wilma,

Mijn naam is Peter van Dortmondt.
Leuk dat je mijn beeld "golvende wolken" bij een gedicht op je site hebt gezet.
Het beeld is inderdaad van albast gemaakt.
Mooie site overigens!

Ik vind het extra leuk, omdat ik het beeld samen met een gedicht heb gemaakt.
Het gedicht heb ik bijgevoegd.

Vriendelijke groet,

Peter