dinsdag 3 februari 2009

Orakel gedicht



Geluidsbeeldenkunstenaar Ricardo Huisman maakte een geluidsbeeld (soundscape) van onderstaand gedicht. Je kunt het beluisteren op:

Soundscape

In het voorjaar zal het te horen zijn in het Orakel in het Noorderpark. Wat dat Orakel is:

Het Orakel


Groei op (samen)



Een slimme struik die mij omhelst
en overwoekert - even zoog ik
adem in toen loten aan mijn hielen
likten, uitlopers mijn enkels kietelden
ik noodde je tentakels hoger
bladeren reikten naar mijn dijen

Nu draag ik een rok van lover
wordt mijn borst door groen omvat
tot dat gebladerte gevaarlijk dicht
mijn strot benadert – dan maak ik
mijn armen vrij, steek ze in de lucht:
‘Gewonnen!’

Niet dat ik je takken afruk
wel dat ik ze aan mijn hart druk
met mijn tengels over jouw tentakels
hoofd en haar volkomen vrij
waaien tongen door het woud
als geesten

(gedicht november 2007)

Geen opmerkingen: