maandag 2 februari 2009

Voor alle volle vrouwen

... van wie de hand steeds vaker naar de koekjes gaat. Die geplaagd worden door schuldgevoel en onhaalbare schoonheidsidealen.





Buikje mijn


Die extra plooi is juist wel mooi
wat zal ik die bevechten?
hou op schei uit
ieder pondje gaat langs de rechter
in drie jaar tijd mijn omgekeerde
streefgewicht

Gezwicht voor de jojo
what goes down
must come up
weigerende ritsen

Twee handen op één ronding
meid wat ben je lekker vol
als je billen en andere wangen

Ik streel je beschilder je
met zoete geuren
en vecht niet meer
tegen de zwaartekracht
de bierkaaibuik
ik spreek je vrij
van schulden


(mei 2005)


2 opmerkingen:

Anne zei

Ha Wilma,

Wat een mooie website heb je.
Met veel genoegen je gedicht gelezen.

Lieve groet,

Anne.

Wilma van den Akker zei

Dank je wel, Anne!

Lieve groet terug