maandag 23 februari 2009

Onder dieren

Uitgeverij Kontrast koos een van mijn gedichten uit voor publikatie in de verzamelbundel : Onder dieren (verschijnt in maart). "Close encounter" was een ander gedicht dat ik inzond.


Close encounter

Bovenaan de trap zit ik
met bonkend hart
en dikke pluimstaart

Wat is er gebeurd?

Ik kwam holderdebolder
aangerend, geen kolder
deze keer, maar een klap
van het luikje tegen mijn gat

Ik vloog erdoorheen
nadat ik buiten een beest
had ontmoet, met poten
een staart en vlekken
net als ik maar groter

Nieuwsgierig was ik wel
maar het beest sprak een totaal
andere taal, schreeuwde:
WOEF WOEF WOEF!
Ik schrok -


And the winner is:
Droppie!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Genoeg inspiratie lijkt mij zo, wanneer begint het volgende avontuur ? Leuk hoor :)

Wilma van den Akker zei

Hee Han! Leuk dat je langs komt fietsen. Avontuur zat :-)

Liefs