zaterdag 7 februari 2009

Uiting

Ik ben van mening dat
ik vrij ben mijn mening
te geven

Verder ben ik van mening
dat fluisteren meer respect
afdwingt dan toeteren

hoort u mij?

OREN OPEN JA!

Ik vind dat mensen met foute meningen hun smoel moeten houden
en overigens heb ik chronisch gelijk; van dat standpunt wijk ik
in de regel liever niet af

Wee het strobreed dat mij doet struikelen
het spaak in mijn wiel

(ongelijk is dodelijk voor het ego)

Een sterke tekst om in marmer te beitelen
iets voor een grafsteen

7 februari 2009

2 opmerkingen:

Wilma van den Akker zei

Hallo Wilma,

Bij jouw gedicht, op je blog, OREN OPEN JA!, moest ik weer even terugdenken aan mijn schooltijd waarin een leraar ooit de woorden uitsprak:
"Hier gelden maar 2 regels: 1) Ik heb altijd gelijk 2) Ook al denk je dat je gelijk hebt, zie regel 1"

Groetjes,

Sérgio

Wilma van den Akker zei

Deze reactie van Sergio kwam in de mail. Heb hem hier in geplakt, omdat ik hem wel leuk vind.