donderdag 2 december 2010

Winters binnen

Vandaag ben ik lekker binnen gebleven. Omdat ik niet van plan was naar buiten te gaan, heb ik zomaar wat vloekende kleren aangetrokken van het stapeltje 'nog één keer dragen, dan in de wasmand'. Een bruine broek, oranje t-shirt en een groene trui. Paarse sokken vond ik wel bij dit ensemble passen. En vooruit: blauwe oorbellen. Geen gezicht, maar ik verwachtte dan ook geen bezoek. En de poezen kan het niets schelen. Om een pakje van TNT-man aan te pakken, heb ik alleen mijn hoofd om de hoek van de deur gestoken. Brr, koud!

Het was een prima dag om IKEA-stoeltjes in elkaar te schroeven en met drie poezen op de oude bank te suffen. De oude bank wordt binnenkort opgehaald en dan pas heb ik plek om de nieuwe in elkaar te zetten. Tenslotte schrijf ik vandaag aan een verhaal voor Winters Binnen. Winters Binnen is een verhalenfeest dat 17, 18 en 19 december in Amsterdam Noord gehouden wordt. Bezoekers kunnen naar verhalen luisteren in verschillende huizen en gebouwen in Tuindorp Oostzaan. Vorig jaar had ik mijn huisje beschikbaar gesteld voor de vertellers. Dit jaar ben ik behalve 'huis' ook verteller. Ik heb gedichten en een poëtisch verhaal beloofd. Het programma staat inmiddels op de site. Zie: http://www.wintersbinnen.nl/

Mijn huisje krijgt ook zo'n verlicht bord

Geen opmerkingen: