vrijdag 18 december 2009

Toch leuk allemaal



Op de website van Stadsdeel Noord staat het verslag van de prijsuitreiking. Op de foto staan stadsdeelvoorzitter Rob Post en de directeur van de Mediamarkt vóór de prijswinnaars. Ja, ik sta daar ook tussen.

Dit streelde mijn egootje wel:

Stadsdeelvoorzitter Rob Post: “Mijn favoriete slagzin is die van het Zonneplein. Deze gaat over de persoonlijke aandacht die de winkelier heeft voor de klant. Iets dat het dagelijks bestuur waardeert in de winkelcentra van Amsterdam-Noord, die ook belangrijk zijn in de wijken.”

Met mijn simpele rijm ben ik toch tot de kern gekomen: het belang van menselijk contact, ook als je iets koopt.

Op pomgedichten komt de lof uit een heel ander register. Zie aldaar.

En, alsof het niet op kan: vanmiddag bereikte mij een mail van de Turing Nationale Gedichtenprijs. Ik ben door naar de tweede ronde. Er waren 15.688 inzendingen van meer dan 6.300 mensen. Mijn gedicht is 'origineel' bevonden. Het bericht vermeldt niet, hoeveel gedichten er door zijn naar de tweede ronde, maar binnenkort hoor ik, of het mijne bij de laatste honderd staat.

Geen opmerkingen: