woensdag 2 december 2009

Nieuwe woorden en visitekaartjes

Sinds gisteravond ben ik de trotse bezitter van een doosje met visitekaartjes van mijn eigen bedrijf, SchrijfTaal. Weer een stapje verder in de wereld van de zzp'ers... Het plan is om vanaf januari ingeschreven te staan bij de Kamer van Koophandel. Omdat de bijeenkomst van Eigen Werk vandaag over marketing ging, was het heel toepasselijk om de kaartjes uit te delen. In het echt zijn ze nog mooier dan hier (tastbaarder ook natuurlijk):



In de workshop marketing heb ik - naast concrete aanwijzingen om klanten te vinden - nieuwe woorden geleerd, zoals:

Er is sprake van een gunfactor. Dit heeft niets met vuurwapens te maken, maar meer met de relatie die je met potentiƫle klanten hebt. Mensen gunnen je een opdracht, omdat je startende ondernemer bent, omdat ze je mogen etc..
Ik wist ook niet dat marketing was afgeleid van markt-getting. Natuurlijk wist ik dat niet, want ik ben altijd wars geweest van commercie.
En verder kregen we het advies om eens te gaan praten met concollega's. Vakbroeders en -zusters zijn vaak best bereid om te vertellen hoe zij de zaken aanpakken.

Dus de komende tijd ga ik maar eens wat marktonderzoek doen, informatie over de branche verzamelen, mijn elevator pitch oppoetsen en mijn Unique Selling Points aanscherpen.

4 opmerkingen:

Paul zei

Ga jij maar fijn je unique selling points aanscherpen, dan ga ik intussen verder met marketshare enhancement door implementatie van het newage business model op je state-of-the-art multimedia portal.

Wilma van den Akker zei

hihi xxW

Cor zei

Ik blijf je graag volgen Wilma !

Wilma van den Akker zei

Dat is fijn, bedankt Cor