zondag 27 december 2009

De Nutstuinen van mijn oude buurt

Op kerstavond heb ik een nieuwsbrief over SchrijfTaal verstuurd, vergezeld van een Kerst- en Nieuwjaarswens. Er kwamen mooie reacties op, onder andere uit mijn oude buurt, Nellestein. Ik heb daar tien jaar met veel plezier gewoond, en getuinierd op een lapje nutstuin. De Nutstuinen bestaan nu dertig jaar en dat wordt gevierd. Aan mij het verzoek om wat tuingedichten te leveren voor de publikatie die op 17 januari bij het slotfeest gepresenteerd wordt.



Ik heb een selectie verzonden, met een begeleidend stukje tekst. En ik hoop dat de bewoners van Nellestein nog lang gebruik zullen maken en genieten van die stukjes grond die voor bijna niets beschikbaar worden gesteld. Want tuinieren is rustgevend, inspirerend en je leert daarbij meer buurtgenoten kennen.

Geen opmerkingen: