donderdag 16 juli 2009

Meer tuin van mij



Landje veroveren

Iemand heeft hier in het verleden
zeer creatief gestreden tegen
regenwormen en plantenleven

Een kunsttapijt met naalden
vastgebreid, een wandelpad
van vuilniszakken, daarnaast
houten borden als stapstenen
plastic bloemen bloeiden overal

Ik wist niet waar te beginnen
haalde dat tapijt eerst uit
groef borden op, en zakken

Nog steeds wied ik verlepte nepplanten
gooi schelpen en stenen tot een rotstuin
bevrijd aarde, planten, ongedierte,
maak meer tuin en meer van mij

16 juli 2009

3 opmerkingen:

Unknown zei

Gelukkig kan je de lobelia gewoon in potten neerzetten ;-). Maar het klinkt alsof er echte tuinbarbaren hebben gewoond...en ik denk dat het mooi aan het worden is :-).

Wilma van den Akker zei

Hee Jo! Je bent er weer! Laat ik het zo stellen: het is een heerlijke uitdaging :-)

Ik hoop dat met jou alles goed is, liefs, Wilma

Unknown zei

(Zelfopgelegd) isolement pastte me toch niet, ben meer een mensen-mens. Het kwam mijn productie dus ook niet ten goede... Voel me alweer een stuk beter! Bleef overigens in dat isolement wel gewoon meelezen :-).

Liefs, J.