vrijdag 22 januari 2010

Schrijfnieuws

Stemkoorts
Een paar dagen geleden kwam de eerste mail van een bevriend dichter, met het verzoek om op hem te stemmen. Dagblad Trouw heeft namelijk een project: 'Dicht in de buurt'. Gedichten over plekken in Nederland worden letterlijk op de kaart geplaatst. En er is een wedstrijd aan verbonden. Ik greep onmiddelijk de kans om mijn zo geliefde Tuindorp Oostzaan, Amsterdam Noord én Broedplek van der Pek op die kaart te zetten. Tot 25 januari kan er gestemd worden. De inzendingen met de meeste sterretjes en/of reacties komen in een boekje.

Ik stuurde ook een mail naar vrienden en collega dichters met het verzoek om op mijn gedichten te stemmmen en om hen erop attent te maken dat ze zo zichzelf, hun lievelingsplek en hun gedicht op de kaart konden zetten. Sinds die tijd vliegen de mails, reacties en verzoeken om te stemmen me om de oren. Wedstrijden! Pfff, ik word er altijd zo zenuwachtig van. Ik kan me nog zo 'onthecht' voordoen, de hang naar erkenning blijft... En altijd bekruipt me dan de vraag, of het resultaat afhangt van de kwaliteit van de poëzie of van de populariteit van de dichter. Ik vrees dat het laatste een grote rol speelt. Hoe dan ook, twee gedichten van mij maken kans om in het boekje terecht te komen. Dus als je het nog niet gedaan hebt, geef reacties en sterretjes aan:

Hemels - over de route vanaf de IJtunnel naar de Grote Beer.



Plein van sterren, plein van planeten - Uiteraard over het Sterrenplein, hier in de sneeuw:



Website SchrijfTaal
Gisteren is er hard gewerkt aan de website van SchrijfTaal. De cursus 'Schrijven als levenskunst' staat erop, en meer contactinformatie, tarieven en afbeeldingen. Er blijft natuurlijk voortdurend aan gesleuteld worden, maar dit is een goed moment om te kijken. En deelnemers aan de cursus zijn natuurlijk van harte welkom. Geef je op via het Humanistisch Verbond.

Er is nog meer nieuws, maar dat bewaar ik voor een volgend blogbericht. Nu als de wiedeweerga gaan stemmen allemaal, en opgeven voor de cursus!

Geen opmerkingen: