zaterdag 30 januari 2010

Twee vingeroefeningen en een stukje film

Afgelopen november schreef ik ruim 50.000 woorden, als eerste ruwe versie van een roman. Ik deed dat in een geforceerd tempo, in het kader van National Novel Writing Month. Een kleine procent van deze woorden gebruikte ik voor dit verhaal' Onderaan de trap', dat ik naar de rubriek 'Schrijf je in de krant' van Trouw stuurde. Het thema is 'Op kantoor' en de maximum lengte 500 woorden. Zo heb ik tenminste alvast iets met dat materiaal gedaan en het was meteen aardige vingeroefening.

Nog een vingeroefening:

Slijm-rijm (pantoum)

Vandaag hoest ik een rijm op
uit een verstopt aangezicht
een hinderlijke snotkop
dan maar geen vrij gedicht

Uit een verstopt aangezicht
komt alleen maar slijm
dan maar geen vrij gedicht
vandaar: vandaag een rijm

Er komt alleen maar slijm
hoesten, niezen, snuiten
vandaar: vandaag een rijm
komt er toch iets naar buiten

Hoesten, niezen, snuiten
een hinderlijke snotkop
er komt toch iets naar buiten
vandaag hoest ik een rijm op

Tenslotte een prachtig stukje van een film over ontmoeten in het Noorderpark, dat vandaag via 'Noord verandert' bij mij terechtkwam:

Ontmoeten in het Noorderpark (promo) from Harro Henkemans on Vimeo.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hi Buuf,

Een beetje in de lappenmand met al dat gesnotter en slijm, begrijp ik. Betreschap en tot donderdag, je buuf

Wilma van den Akker zei

Ja, maar intussen gaan de 'zaken' gewoon door hoor. Je stuk stond in het Kompas, zag ik. Tot donderdag, W.