donderdag 19 november 2009

Van baan naar Eigen Werk


Gisterenmiddag was de eerste bijeenkomst van het project Eigen Werk, waaraan ik deelneem. Na alle ervaringen met vrouwengroepen en -teams is het voor mij een verademing om eindelijk eens deel uit te maken van een groep die voor een groot deel uit mannen bestaat. Ik hoop dat de andere vrouwen in de groep deze verzuchting niet persoonlijk opvatten. Voor deze keer ben ik blij dat het geen kippenhok is waarin uitsluitend vrouwen het hoogste woord hebben.

Ik ben onder de indruk van de diversiteit van de groep en van de moed van deze mensen om - meestal toch na een teleurstellende ervaring in hun loopbaan - het heft in handen te nemen en een eigen onderneming op te zetten. Ik ben benieuwd, hoe het ons zal vergaan. Hieronder een schetsmatige indruk van de groep.

Switch (waar gebeurend)

Reclameman - einde contract - begint eigen bureau
Overtollige ICT'er begint voor zichzelf
Ex-IT'er verkoopt biologische geneesmiddelen
IT'er, tevens drukpunttherapeut begint autorijschool
Organisator van evenementen start marketing bureau
Interieur architect richt eigen bedrijf in
P&O functionaris wordt verandermentor
Makelaar verkoopt programma voor tijdschrijven
Geslachtofferde accountant met rugzak vol juridische kennis
verleent juridische diensten
Manager/techneut repareert 45 km/u wagens
Zeventalige duizendpoot biedt zich aan als klusjesman
Veilingmeester begint mobiele bloemenfotostudio
PC man uit grootste uitgeverij ter wereld opent privé pc kliniek
Hulpverleenster annex schrijfster zet schrijfgroepen op voor traumaverwerking

Geen opmerkingen: