vrijdag 20 november 2009

Sloganiseren en knopen doorhakken

Op de NaNoWriMo site werd ik gewezen op dit grappige programmaatje . Je kunt er een woord invoeren en dan worden er automatisch slogans gegenereerd, met dat woord erin. Voor zover ik weet is er geen Nederlandse versie. Mijn boek gaat 'Een veilige plek' heten, dus ik voerde respectievelijk de woorden 'safe', 'spot' en 'place' in. De aardigste resultaten waren:

SAFE Is Our Middle Name
Melts In Your SPOT, Not In Your Hand
You've Got Questions, We've Got PLACE

Leuk spelletje, voor even.

Wat het boek betreft, heb ik een paar knopen doorgehakt die het verhaal een impuls geven. De ik-figuur, die mij regelmatig begon te irriteren met haar betweterige commentaar, is een 'zij' geworden. Ineens vind ik haar een stuk beter te pruimen. Verder wordt er een moord gepland. Er MOET naar iets ergs toegewerkt worden, anders is het niet spannend. Wie, wat en hoe ga ik natuurlijk niet prijsgeven, dat zou de pret bederven.

Geen opmerkingen: