maandag 2 november 2009

Schrijfdrillen



Ik probeer mezelf te drillen om 1600 à 1800 woorden per dag te schrijven. Het is lastig als er in de straat ook gedrild wordt. Het asfalt in de Grote Beerstraat wordt namelijk vervangen. De grote stukken werden vorige week afgeschraapt met een rijdende machine. De resten, rondom putdeksels en dergelijke, worden nu met een drilboor weggewerkt. Ik hoop dat dat maar een paar uur werk is. Ik heb nu al hoofdpijn, ondanks oordopjes.

Voor de afwisseling vlucht ik even naar mijn blog, om weer iets prijs te geven van het grote griezelgroeigedicht. Het is te lang en te divers om hier in zijn geheel af te drukken. Hierbij een fragment en een paar foto's van deelnemers aan de markt èn aan het gedicht.

Spinnen, spoken, heksen en buren
Het Griezelgroeigedicht van van der Pek
(fragment)

Ik gruwel van het licht dat schijnt
op de duistere kant van mijn gezicht

Als het spookverhaal begint
als ik rare geluiden hoor
als de deuren flapperen
als ik spoken zie
als het licht in de badkamer
aan en uitgaat, ga ik gillen

Mijn buurman heeft vogelspinnen
als ik die zie, dan ga ik gillen
en ook als ik een chiwawa zie
wawawa wat kan ik gillen

Andere mensen zijn bang als
je ze diep in de ogen kijkt
zonder woorden, weer andere
mensen zijn bang voor woorden

Geen opmerkingen: