vrijdag 1 oktober 2010

Mode en poëzie: een gat in de buurtmarkt

Ik heb weer zo'n zin in morgen: buurtmarkt van der Pek gaat deze keer over mode. Dat is bepaald niet mijn onderwerp, maar ik heb - in overleg met mededichter Quinsy - iets geks bedacht: poetry patches, een gat in de markt! Ik weet dat er merkspijkerbroeken zijn, waar uren aan wordt gewerkt om ze er oud uit te laten zien en om er de juiste 'slijtgaten' in te maken. Voor die broeken wordt grof geld betaald. Waarom zou het dan geen mode kunnen worden om in ongewenste gaten stukjes poëzie te naaien? Morgen gaan we het concept uitproberen op de buurtmarkt. En er gebeurt daar nog veel meer leuks. Lees hier meer.

En nu wat prototypjes van de poëzielapjes:


2 opmerkingen:

Quinsy zei

morgen wordt echt leuk! heb er zin in!

Wilma van den Akker zei

Jaaa! Ik heb een flink pak stiften, dus we kunnen heel wat dichten