Jaja, juf heeft wat over voor haar natuurklasje. Op woensdagavond in de schuur op zoek naar bruikbare spullen om schepnetjes van te maken. De pantykousjes had ze al bedacht, maar nu nog stokken en ringen of beugels om de netkousen aan vast te maken. Ah! Er is in het verleden flink geverfd en gerold, dus er staan nog lange stokken, stelen om de verfrollers aan vast te maken. Misschien kunnen die beugels (zonder de rollers) ook wel... Maar nu iets ronds, dik ijzerdraad of zo. Hmmm, wat ligt hier? Exje heeft zijn racefiets wel opgehaald, maar nog wat accessoires laten liggen. Een houdertje voor een bidon, twee houdertjes zelfs! Juf schrobt wat latexverf weg en frummelt met stukjes ijzerdraad twee perfecte schepnetjes met superlange stokken.
Donderdag: het natuurklasje bestaat nog steeds uit vier kinderen. Juf legt uit dat er samengewerkt moet worden. Vier kinderen: twee dragen de schepnetten, twee de bakjes met water. Samen kroos en beestjes uit de sloot scheppen en in de bakjes doen. En streng verboden in de sloot te vallen! Het samenwerken lukt goed, dat is een haalbaar leerdoel. Kroos scheppen ook en misschien wel beestjes. Terug in de klas de vergrootglazen erbij en eindelijk de microscoop. Oeps, geen afdekglaasjes. Het valt niet mee om met het spiegeltje licht te vangen. Geen succes, die microscoop. Maar wel veel kroos, op tafel, op de vloer.Geen beestjes. De kinderen tekenen het en schrijven: 'ik haat kroos'. Okee dan. Volgende week een nieuw onderwerp. Zeker geen kroos.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten