maandag 13 september 2010

In de klas, in de media en op de markt

Pedagogische scholing
Vandaag zat ik in de klas, samen met een aantal andere vakdocenten uit zeer verschillende disciplines. Beeldend kunstenaars, fotografen, een videokunstenaar, theatermakers, een filosoof, een edelsmid, een dichter/schrijfdocent: allemaal gaan we naschoolse activiteiten verzorgen op basisscholen. We kregen op de IPABO pedagogische scholing. Met mijn achtergrond was het een heldere opfrisser van kennis, maar vooral een fijne ontmoeting met die creatieve en bezielde mensen. Ik krijg nog meer zin om met de kinderen in de weer te gaan.

De Roos werd ook behandeld in de klas
Het Hart op de Tong
Vóór schooltijd maakte ik een aankondiging van het verhalenvertelprogramma op ilovenoord . Dat moet zeker meer verhalenvertellers opleveren! De lezers hier weten al, dat ze zich bij mij kunnen aanmelden.

Hanna Bervoets en de markt
Na drie actieve dagen had ik gisteren een uitslaapdag. Toch maar eens het Volkskrant magazine van zaterdag doorgenomen. Helemaal achterin staat de column van Hanna Bervoets, die ik vaak oversla. Haar schrijftstijl ligt me niet zo. Ik aarzelde deze keer, maar mijn oog viel op het woord 'tuinkabouter', toen zag ik 'dichteres Wilma', toen de titel van het stukje: 'Markt'. Wat een verrassing, het stukje ging deze keer over de buurtmarkt van der Pek op 7 augustus! Die natte, met de tuinkabouters. Ik had de columniste niet opgemerkt, maar op Twitter heeft ze me inmiddels beloofd de volgende keer te zwaaien. Dat wordt dan zaterdag 2 oktober.

In mijn achtertuin staat overigens nog steeds een fluitende tuinkabouter. Minstens een keer per dag heb ik sjans! En inmiddels heb ik gedichtjes in geleverd bij de foto's die Ivo de Bruijn die keer maakte. Ze zullen binnenkort 'vrijgegeven' worden.

2 opmerkingen:

Jolanda zei

Ik had je al gespot in de column van Hanna, maar was er nog niet aan toe gekomen om dat hier te melden.

Groetjes,
Jolanda

PS: Ik breng tegenwoordig zelfs 2 dagen per week door op de pabo, maar dan die van de HvA. Over 2 jaar hoop ik gediplomeerd juf te zijn :-)

Wilma van den Akker zei

Hee Jolanda! Als ik zo door die schoolgebouwen loop, kan ik het me helemaal voorstellen. Heerlijk, die kinderen. Succes dan en studeerze (geen onderwijskunde meer?)

groetjes