maandag 20 september 2010

Men neme:

... de tweede zin van een willekeurige pagina van een nog nooit gelezen boek. Pluk de zin uit elkaar, doe de woorden in een ruime kom, meng met de vingertoppen tot een luchtig geheel. Lekker als tussendoortje.

Diepzin (pag. 43)

Feitelijk gaat het hier over een vrouw
en een meneer: Diva en Lurch Addams
serieus, zij schieten altijd, zij schieten
zij schieten altijd tekort. Allebei altijd

Jij altijd! Jij neemt nooit verantwoordelijkheid
jij wel dan? Jawel, ik ben vrouw dus ik doe dat
en met verwijten schiet ik altijd tekort
dat is mijn verantwoordelijkheid

Samen dragen, kan dat?
toereikend zijn: toe, reik!
bereik die overkant, trek
het maar weer naar je toe

Neem, draag
nee, neem afstand
schiet tekort

Inhoud:
kattenbak
vuilniszak
afwas

Het perpetuum mobile
verantwoordelijkheid

20 september 2010



2 opmerkingen:

lennert zei

ai ai het aloude conflict tussen mannen en vrouwen over huishoudelijke zaken .. bij mij is het al niet anders. De vrouw draagt de man op de kattenbak te verschonen etc. groetjes! x Lennert

Wilma van den Akker zei

diepzinnig hè?

truste!