zaterdag 11 september 2010

Het gebeurde vandaag allemaal in...



Delft (Oude Kerk)

Daar wandelde ik op de mooiste nazomerdag over de Oude Delft, vond bij een kraampje Het Nieuw Nederlands Gebarenboekje (1982). 'Wat kost dit?' De man keek naar het boekje en naar mij en zei: '...eeeh één vijftig'. 'Daar doe ik het voor'. Kwam aan bij filmhuis Lumen voor de jaaropening van de Academie voor Levenskunst, met de film 'As it is in heaven', ingeleid door Ed Baas. Hij schreef erover in zijn boek 'Luisteren naar binnen': 

Ik vang mijn tranen in mijn hand
en streel vol liefde mijn ziel
want voeding voor de ziel
is alleen de eigen traan



En tranen vloeiden er bij het zien van deze film. Iedereen zou hem moeten zien. Voor mij was hij nieuw, maar de meeste mensen in de zaal bekeken hem voor de tweede keer of meer. En hielden het ook niet droog... Een film die harten opent. 

Eigenlijk was dat al genoeg voor een dag, maar er was ook nog CarArt. Een kunstmanifestatie met auto's. In deze auto, op een heel ander stukje Delft, heb ik fiets-, bus- en pontgedichten voorgelezen. De lieftallige jongeman die erop hangt, is Gijs ter Haar, de dichter die na mij aan de beurt was. 





CarArt Delft

Geen opmerkingen: