zondag 22 augustus 2010

Buurtmarkt portretten en poëzie


Op de laatste Buurtmarkt Home Made van der Pek heeft Ivo de Bruijn stralende portretten gemaakt van de standhouders. Aan mij om daar poëzie bij te maken. Die blijven nog even onder de pet, maar hier is mijn vrolijke portret. Vanmiddag fiets ik even naar het verweerde Mosplein, om daar nog wat beelden te schieten voor de verfilming van 'Hemels'. Morgen weer verder monteren met Eva. Het wordt mooi!!!


Hemels

Noord, ik houd nu al van je
de bus doet na de tunnel
bloemen aan
het Mosplein is verweerd
Sneeuwbal en Pinksterbloem
licht en vrolijker
na de bocht dwingen
scheepsbouwers respect af
Draaier, Slijper, Tuiger maar
ik val op Nageljongenstraat
smeltend denk ik aan
hoe je me vastspijkert
- ondeugend!
stap uit op de Meteorensingel
loop door de Aldebaran
naar de Grote Beer:
thuis
hemels!

Uit: Nageljongenstraat, 2008

Geen opmerkingen: