donderdag 26 augustus 2010

Commerciële televisie en poëzie


Tsja, die uitzending van RTL4 over Tuindorp Oostzaan had niet zoveel om het lijf, zoals ik al vreesde. Een paar aardige stukjes, maar verder veel nep gedraaf, want de buurt moest 'op stelten'. Irene Moors liep er voortdurend bij met een gezicht van: 'Okee hoor, ik doe wel mee met deze onzin!'.Met al die reclameblokken en filmpjes van het Oranjefonds tussendoor heb je al gauw anderhalf uur vol. En de banale, dubbelzinnige opmerking van Gordon moest er natuurlijk in... Tsja, this is (commercial) TV these days... Maar de zoutjes waren lekker en ik denk dat veel Tuindorpers genoten hebben. Dat was dat. Over naar de poëzie.


Gouache van Theo de Feyter

Open Podium OBA 
Zaterdag 28 augustus 2010, 15.00 uur.

Twee bekenden met een nieuwe bundel, een komische sketch, een verhaal en natuurlijk prachtige poëzie. Op het Cultuurplein in de OBA aan de Oosterdokskade 143 treden voor u op:

Neeltje Koning, Margerite Luitwieler, Edwin Kleiss, Rick de Boer, Jos Zuijderwijk, Cor Bakker, Ricky De Sire, Willem van Ewijk, Wilma van den Akker en de dichters van Schrijfclub Kantlijn.


Het Open Podium is er voor iedereen die iets heeft met taal of poëzie. Kom kijken en luisteren naar wat anderen ons te vertellen hebben. U kunt hen ontmoeten en ook nog hun werk kopen. Presentatie: Peet van Duijnhoven Gastvrouwen: Riet Lamers en Monique Groeneveld. Routebeschrijving naar OBA.

Een andere presentator, dat zie ik nu pas! Ik neem mijn bundels 'Van tuinieren houden' en 'Nageljongenstraat' mee.

Geen opmerkingen: