zaterdag 11 april 2009

Eva Gerlach en moed

Voor Meander schreef ik ooit een recensie van de bundel Situaties van Eva Gerlach.



Vandaag las ik haar (kinder)boek "Het punt met mij is dat ik alles kan".
Een fragment:

Het punt is dit. Moed heb je. Ik bedoel:
de een wordt aangevallen en hij vecht. Ik niet.
Ik loop naar huis en aai geen kat. Trap wat
op geen schaduw, eet niks, plak geen gat
in niemands fietsband, jaag geen zusjes op
de tafel met hun pop omdat ik zo
als geen vampier door de kamer loop,

snap je me, ik heb bij gevaar geen hoofd,
geen hart, geen leven, geen naam ook
en uit mijn binnenste verdwijnen alle
dingen die ik vet vind, rotjes knallen,
snoeken, friet, rood meisjeshaar, voetballen.

Ik ben er niet als ik word aangevallen.

----~0~----

Lezen! Voor alle grote en kleine watjes en helden


Geen opmerkingen: