donderdag 2 april 2009

Desmond Tutu, Dalai Lama en Boeddha

Allereerst aandacht voor een initiatief van Desmond Tutu om de Dalai Lama te steunen: hier kun je zijn brief ondertekenen. Ik heb getekend en daarbij Lucebert geciteerd: "Alles van waarde is weerloos"



Verder een wat alledaagser onderwerp voor een gedicht:

Rond

We kunnen alles maken, duurt een week of
drie. Dat kan. Eigenlijk ben ik een gordijnenman
maar mijn collega is er niet, Jan
wat heeft u daar een mooie boeddha staan

Even kijken, ik zit met levertijden
het moet helemaal uit India komen
dat duurt elf weken, dat ronde

Ik heb gebeden dat het goed zou gaan
want ik bid elke morgen en met u had ik
zo'n leuk contact. Dan zal je altijd

Ik zeg nog tegen Carrie, dat is mijn vriendin
ik zeg, je moet daar eens kijken, dat zijn
leuke huisjes

Nee dat duurt veertien weken, dat heb ik
toch gezegd? 1.20 m doorsnee toch?
Wat? 1.70? Maar die gordijnen hangen mooi


2 april 2009


Geen opmerkingen: