donderdag 10 maart 2011

Geheugenlaatjes - pantoum

Gisteravond had de schrijfgroep in het Zonnehuis erg veel lol in het schrijven van haiku's en pantoums. Pantoums kun je zo lang maken als je zelf wilt. Het kostte me moeite om een eind aan het onderstaande te breien:

Geheugenlaatjes

Mijn snufferd staat op Facebook
er reageert een man
'je hebt een vriendschapsverzoek'
waar ken ik hem dan van?

Er reageert een man
verdomd, het is een ex!
waar kende ik hem van?
we hadden goede sex

Verdomd, het is een ex
ik wist het echt niet meer
we hadden goede sex
vertelt hij me drie keer

Ik wist het echt niet meer
raar dat je dat vergeet
hij vertelt me drie keer
wat hij nog van me weet

Raar dat je dat vergeet
wat je ooit heeft gepakt
wat hij nog van mij weet
is bij mij weggezakt

Dat hij mij ooit heeft gepakt
en vond ik dat toen fijn?
het is bij mij weggezakt
er moet een reden zijn

Vond ik het wel fijn?
het is ook uitgegaan
er moet een reden zijn
was ik compleet ontdaan?

Het is wel uitgegaan
de reden ben ik kwijt
was ik compleet ontdaan?
het geheugen slijt

De reden ben ik kwijt
'Je hebt een vriendschapsverzoek'
het geheugen slijt
mijn snufferd staat op Facebook

10 maart 2011

Wilma van den Akker

Mevrouw SchrijfTaal op Facebook

Geen opmerkingen: