zondag 20 maart 2011

Single chef: geitenkaastaart met walnoten en honing


Als ik eters krijg, maak ik vaak een groententaart. In dit geval is het meer een kaastaart geworden. Ik houd van de combinatie geitenkaas, walnoten en honing. Die paste ik toe in deze taart.

Ingrediënten (zes porties):
Zes velletjes bladerdeeg
Boter om de bakvorm (24 cm doorsnee) mee in te vetten
250 gr. zachte geitenkaas
6 eieren 
kookroom
peper
thijm
walnoten (ik kraakte er een stuk of twaalf)
honing

Laat de velletjes bladerdeeg ontdooien op het aanrecht. Breek de eieren in een ruime kom. Verbrokkel de kaas in de kom. Doe een scheut room erbij, peper en wat verse thijm. Goed mengen. Vet de bakvorm in met boter en bekleed die met bladerdeeg. Giet de eier-kaasmassa erin. Verdeel de walnoten over de vorm. 

Ca. 30 minuten in een op 200 graden voorverwarmde oven, daarna nog 10-15 minuten op 250 graden. Hier ging het nèt goed. In de gaten houden dus die taart!
Uit de oven halen en meteen bestrijken met honing.


Gemengde salade met cherrytomaatjes en een fijngesneden sjalotje erbij. Dressing van olie, azijn en  mosterd.

Geen opmerkingen: