maandag 14 februari 2011

Poëzie en muziek


Zoals je op ilovenoord kunt lezen, was het gisteren ernstig genieten in het Zonnehuis. Genieten van boeken, mensen, muziek, zang en nog veel meer. Bijzonder vrolijk was het optreden van Maaike Lans met haar gitarist. Zij zoekt nog jonge sterren om een voorstelling mee te maken, zie ook hier. Verder werd er gezongen door Amber en Josée. Een bijzonder experiment was voor mij het 'doen' van een viertal gedichten uit mijn bundel Nageljongenstraat, begeleid door een pianist. Pianist Martin van der Veen en ik moesten er even inkomen, maar al doende ging het beter. We gaan dit vaker doen. 

Door al dat zingen en die muziek raakte ik in de stemming om zelf ook te gaan zingen. Daarom nam ik een oude folksong op, met de ingebouwde microfoon van mijn laptop. Mevrouw Schrijftaal durft!

Listen!

Geen opmerkingen: