zondag 28 juni 2009

Voorproeven

Gisteren kwam ik twee maal samen met andere creatievelingen, terwijl het eten onder onze neuzen werd gezet. Heerlijk! Het begon met een picknick in de Tolhuistuin.



Samen met jonge dichters/performers van Nowhere mocht ik alvast rondneuzen in de tuin, die vanaf 17 juli elk weekend wordt open gesteld. Ik meldde al eerder dat ik daar een gedicht voor ga schrijven en een eerste ruwe versie is al gemaakt. Maar die houd ik nu natuurlijk nog geheim... net als de jongeren, die hun performance nog geheim houden. Maar ik kan je aanbevelen om je 19 juli in de buurt van de Tolhuistuin op te houden. Vanaf het Centraal Station nèt aan de overkant van het IJ, twee minuutjes met de pont.



Mijn diner vond plaats in Salon Hippie Deluxe in Haarlem.



De salon wordt gerund door Jet Meijers, die zelf ook vormgever is. Aan de wanden textiel met tekst van Laurien Mulder. Ank Ridderbeks en ik lazen er eigen gedichten, Nelleke Bos las Lucebert. O ja, er was ook nog een heel jonge dichter van de partij:



Barend (9 jaar), als ik het goed heb, en zijn gedicht:

Poëzie
Pe-i-zo
Dat is pas echt poëzie

Zo, hier laat ik het bij. Ik moet me haasten naar een barbeknoei feestje in Oostzaan.

Geen opmerkingen: