donderdag 11 juni 2009

Herinneringen fietsen



Basic Oma, nieuw

Dag oudje. Ik neem de ketting mee
snelbinder, tasje met plakspullen
de man met het wilde oog laat
de schade zien, de jongen stoft
het zwarte frame nog glanzender

Zet het zadel wat lager, ik rijd
de stalling rond, nou doei
“je komt hier toch niet uit”

Zo-even bezocht ik de oude tuin
resten van mijn kruiden
het stokje was al weg, verder
alles eender. De konijnen,
naambordjes, de zuurpruim
op het bankje. Dit laat ik
rustig achter, fiets nieuwe
herinneringen bij elkaar

11 juni 2009

3 opmerkingen:

Unknown zei

Veel fietsplezier!

Anoniem zei

Dank je, vandaag toch nog maar met OV. Ik ben benieuwd, of ik hem in de stad buiten durf te zetten....

Unknown zei

Hmm, dat is het nadeel van wonen en werken in de grote stad ;-). Hoewel ik mijn stalen ros in Beverwijk ook in de NS fietsenstalling zet en niet op straat en erg nieuw is ie niet meer...

Prettig weekend, het wordt mooi (fiets)weer :-)