maandag 8 juni 2009

Correct me if I'm wrong



Voorstelling uit 1550 door houtsnijder Sebastian Munster, Bron: westfriesmuseum.memorix.nl

Om diverse redenen kon ik dit gedicht alleen maar in het Engels schrijven. Met het risico dat mijn blinde vlekken fouten veroorzaken. Wijs me daar maar op.


Earth to Wilma

Poetry is heaven
therefore it is a lie
but an honest one

Hell rules
this world
so confusing, mean
I'm going under
get blues in my face
put money in my mouth

Going
down,
to earth

To speak, lie my lines
make rows of wonder

June 8th 2009



Handleiding voor kinderen...

7 opmerkingen:

Unknown zei

I'm going to think this one through during my softballmatch...

Wilma van den Akker zei

Hell no :-)

Go girl, go!

Unknown zei

Ik heb me toch vooral geconcentreerd op de wedstrijd (ben catcher en dan heb je weinig momenten om af te dwalen) en we hebben met 12-1 gewonnen :-). Ben er daarom nog niet helemaal uit...en ga nu douchen en slapen! We keep in touch :-)

Wilma van den Akker zei

Gefeliciteerd, dat bedoelde ik ergens eigenlijk: beter je hoofd bij het spel houden

truste

Unknown zei

Ik heb het vandaag nog eens rustig gelezen en ik vind het een mooie combi van de triestheid in het middendeel en de fraaie, dubbele (vanwege dat lie, je legt je zinnen neer maar het slaat ook mooi terug op de lie in de opening), slotzin.

En sinds ik een aantal weken geleden een paar ribben kneusde omdat ik niet oplette probeer ik nu inderdaad mijn aandacht te houden bij waar ik mee bezig ben ;-). Die aandacht gaat nu dus weer naar studiemateriaal...

Liefs!

Wilma van den Akker zei

Dank je wel, sterkte met je ribben. Dat lijkt me behoorlijk pijnlijk. Ik kom steeds meer los van een aantal narigheden. Gedichten lezen en schrijven zijn goede instrumenten daarbij. En verder 'sport' ik sinds kort ook; geeft energie.

Studeren... ben zo blij dat ik niet meer hoef. Ik bedoel, zo'n complete studie met alle druk en de hele tijd dat schuldgevoel: "eigenlijk moet ik nu studeren..."
Ik zie het dagelijks om me heen nu :-)

Succes en sterkte!

Unknown zei

Die ribben zijn gelukkig wel weer redelijk op orde, nu moet ik vooral de spierpijn verdragen na 6 weken niks doen, maar geen klachten!

En de studie geeft me vooral energie, nieuwe perspectieven en leuke nieuwe contacten, naast de intellectuele uitdaging ;-).

Groet, ook voor die medestudent :-).