vrijdag 16 april 2010

Vriendelijke winkeliers

Gisteren en vandaag ben ik verdergegaan met mijn bezoekjes aan de ondernemers van het Zonneplein. In telegramstijl nam ik deel aan een workshop 'acteren voor dagelijks gebruik' van Peter Faber. Hij heeft sinds twee jaar zijn eigen theater in de Blauwe Zaal van het Zonnehuis. Zijn onderneming heet Peter Faber - de Optimist. Vroeger was hij hier een 'hangjongere' of - in zijn eigen woorden - een van de jongeren die wachtten op actie. Nu werkt hij aan films met jongeren van deze tijd. Hij doet nog veel meer... man wat heeft hij een energie!

Na Faber waren Henk en Judith Berbers aan de beurt, die samen het theater en Lunchroom het Zonnehuis runnen. Ook over hen en het Zonnehuis valt veel te vertellen, maar het blijft op dit moment even bij telegramstijl en een foto:



Verder bezocht ik nog Yvonne's Vispaleis, Fietsenwinkel het Zonnewiel, kledingwinkel Carla's Look, de bloemenwinkel van Tamara ofwel Bloemenhuis Aurora, Snackbar de Zonnebloem en Studio Magnifique, de kapperszaak annex kledingruilwinkel annex kadoboetiek van Bente. De zaak van Bente heeft echt een sociale functie in Tuindorp. Ik liet meteen mijn haar knippen. Regelmatig kwamen mensen binnenlopen om kleding te brengen of te halen, om iets te vragen of gewoon maar voor een kletspraatje. Ik ben inmiddels op de hoogte van een aantal dorpsgeheimen. Die ik natuurlijk niet doorvertel.



Bente Knipmeijer van Studio Magnifique

Na het weekeinde komen er nog meer zaken aan de beurt. Ik krijg niet genoeg van die vriendelijke winkeliers. En ze moeten allemaal in de folder van het Zonneplein. Want iedereen in Tuindorp moet vaker naar het Zonneplein.

6 opmerkingen:

Paul zei

Leuke foto's! Erg veelbelovend allemaal, ik ben benieuwd naar de rest. Veel succes met de folder.

groetjes, Paul

Wilma van den Akker zei

Thanks! Mijn haar zit ook leuk :-)

Morgen verder met de folder, truste, Wtje

Rinske zei

Allemachtig
Ik heb daar vlak bij gewoond. Leuk!
Groet,
Rinske

Wilma van den Akker zei

Hee Rinkse! Hier ook al :-)
Ik woon hier nu ruim twee jaar en ben dolgelukkig met mijn buurtje en huisje met drie tuintjes!

Groetjes

HG zei

Bente is mijn favoriet op het Zonneplein, ik kom daar graag voor kleine kadootjes, een knipbeurt, of zomaar een babbel bij de koffie!

Wilma van den Akker zei

Hai buurtgenoot! Inderdaad heel gezellig bij haar. Ik heb ook al wat z.g.a.n. kleding ingeleverd :-)