maandag 12 april 2010

Mijlpalen



Vijftig
Gisteren vierde ik met een aantal dierbaren mijn vijftigste verjaardag in het Zonnehuis. Ik was geraakt door de hoeveelheid lieve woorden, gedichten, liedjes en cadeaus. De muziek van 't Gevolg maakte er een volmaakt feest van.




Vijfenzestig
Een van de deelnemers aan 'Schrijven als levenskunst' bereikte onlangs een andere mijlpaal en schreef daarover een opsomgedicht:


Met pensioen!


Dun, dik, klein, groot,
Zwart, geel, blond, bruin,
Kort, lang, steil, krul,
Rattenkop, paardenstaart, hanenkam, petje-op,
Rood, groen, wit, paars,
Jurk, trui, bloes, jek,
Lief, leuk, stil, druk,
Mooi, saai, grijs, groen,
Levendig, lacherig, dweperig, dwarserig,
Sterk, zwak, slap, hard,
Boos, braaf, blij, bleek,
Verdrietig, gelaten, uitbundig, onzeker,
Vragend, eisend, gevend, nemend,


Duizenden leerlingen op een rij,
Ja, dat is voorgoed voorbij!


Harry Beishuizen (65)

2 opmerkingen:

Josée van Oers zei

Ja ja mijlpalen :) Een bewogen middag in dat mooie Zonnehuis. Dat geldt ook de beelden die ik maakte :( Maar er zijn er 17 naar mijn idee wel het bewaren waard. Ik zal er zo alvast 3 sturen, opdat je mailbox niet volloopt. geef maar even aan hoe je het wenst. Dankjewel dat ik zo'n bijzondere viering met je mocht beleven xxx

Wilma van den Akker zei

Ha Josée, de drie foto's die je stuurde zijn best gelukt. Ik vind het ook altijd lastig om binnenshuis te fotograferen. Moeilijk licht en zo. Maar ik ben blij met de herinnering, en ook met het plaatje van mijn zingende fans!

Tot gauw, liefs