vrijdag 30 april 2010

Impressie Koninginnedag op het Zonneplein

Beestachtig en betoverend

Het Zonneplein wordt steeds gezelliger. Koninginnedag is een goede dag om dat mee te maken en vast te leggen. Eerst filmde ik de vrijmarkt. Het moois dat ik daar zag en de gesprekjes die ik daar voerde, worden opgenomen in een wat langer filmpje over het Zonneplein (eerst nog meer filmen en monteren). Toen de batterij van de camera leeg was, ben ik verder gegaan met het fototoestel. 

De kinderen van Tuindorp stonden in de rij om geschminkt te worden door Mariëlle Heuft. Haar vaardige handen stonden geen moment stil. Al snel werden jongens en meisjes en omgetoverd tot Spiderman, draak, leeuw, vlinder of een ander dier.


Er was ook een wedstrijd voor 'beste huisdier' en 'beste baasje'. Nummer 1 werd Lois, met haar prachthond Noah, die allerlei kunstjes kon.





Emily en haar cavia Vlek wonnen ook een prijs. Er was nog meer te doen op het plein, zoals dit mooie oude gatenspel.




In het Zonnehuis toverde Clown Coco met hulp van de kinderen een echte duif en een echt konijn tevoorschijn. Na afloop mochten alle kinderen het konijn aaien. Hoe zou het konijn zich voelen?



10 opmerkingen:

Rinske zei

Dat ziet er allemaal uit als een ouderwets gezellige zoals het hoort- koninginnendag!!

Wilma van den Akker zei

Ha Rinske, ja ik grapte vandaag nog dat we maar niet teveel reclame moeten maken voor het Zonneplein. Nu is het nog leuk!

Groetjes, Wilma

buuf zei

Hi Buuf,

Het was leuk he; ik ben heel benieuwd naar je, professionele, filmpjes! Groet je buuf

Wilma van den Akker zei

Ja ik ook, mijn handen jeuken om ermee aan de slag te gaan...

liefs, overbuuf (zal ik maar geen überbuuf van maken hè?)

heupeheuffie zei

Helemaal leuk zeg. Echt gezellig.
En wat een mooie foto's. Ik ben zeer benieuwd naar de filmpjes.

heupeheuffie zei

Ik zie nu pas de tekst die je over mij geschreven hebt. Bloos, bloos. Bedankt voor je lovende woorden.

Wilma van den Akker zei

Hai Heuffie :-)

Grappig: foto's trekken meteen de aandacht en dan de tekst. De opmerking over je vaardige handen is helemaal terecht; wat een tempo ook!

Liefs en goed weekeinde

nicoline zei

Hoi Wilma,

Dat ziet er heel gezellig uit! Wat een goed verslag! Ik was er niet, had met vrienden afgesproken in het Vondelpark. Maar volgend jaar wellicht toch het Zonneplein!
Wat betreft de buurt avond op 21 mei; ik ben net begonnen met een nieuwe klus en zal de komende 2 maanden ieder (lang) weekend daarmee bezig zijn. Dus ik kan de 21e niet... Jammer! Maar veel succes en ik ben zeker geinteresseerd in de uitkomsten!

Groetjes, Nicoline

Wilma van den Akker zei

Hai Nicoline,

leuk dat je reageert! Ik ben me in allerlei media aan het bekwamen. Wie weet ga ik ook nog scripts schrijven... Succes met je klus en ik houd je op de hoogte,

Groetjes, Wilma

Sybelle zei

Jammer dat ik daar niet bij kon zijn, maar erg fijn dat je de fotos plaatst!