dinsdag 11 mei 2010

Liever eigen foto's


Niets is makkelijker dan foto's van het Internet jatten en bij je eigen gedichten en andere berichten plakken. Ik heb dat voor dit weblog ook een aantal keren gedaan. Dat is niet erg als het openbaar materiaal betreft, zoals afbeeldingen van Wikipedia. Of met bronvermelding en toestemming van de maker van de afbeelding. De meeste fotografen en beeldend kunstenaars voelden zich gevleid doordat ik een afbeelding van hen gebruikte en verder verspreidde. Een keer kreeg ik het verzoek om een foto te verwijderen en dat heb ik dan ook meteen gedaan. Ik maak sowieso het liefst mijn eigen foto's. 



Vanmorgen heb ik een schaars zonnig moment gegrepen om in de tuin wat foto's te maken. Nu staan mijn eigen foto's bij het gedicht over de bonte maagdenpalm. Bij de madeliefjes een van mijn eigen favoriete gedichten:

Bellis perennis

Geen grasveld zonder mij
en mijn zussen. Noem mij lief,
tè lief, naïef, onschuldig
wij vormen kransen

Na de wals
de hak
de voetbalschoen

Sta ik op
Bellis perennis
Bellis perennis
forever

Hier ook te lezen met webfoto

Geen opmerkingen: