zaterdag 1 mei 2010

Wat er werkelijk toe doet

Het Volkskrant Magazine vroeg 'foto's van het uitzicht van uw webcam' voor de rubriek 'mijn foto'. Ik maakte vier foto's van mezelf, waarop de goede kijker kan zien dat er iets weg is. Ze werden niet geselecteerd. Misschien toch te confronterend? Het zou kunnen, maar ik gebruik ze nu zelf. Eerder plaatste ik er al één hier, nu twee hieronder.


Kanker bedankt! (pantoum)

Wat er werkelijk toe doet
sinds het verdwijnen van mijn tiet
is een portie levensmoed
ook nadat jij mij verliet

Sinds het verdwijnen van mijn tiet
gooide ik mijn baas eruit
ook nadat jij mij verliet
maakte dat niet zoveel uit

Ik gooide mijn baas eruit
koos een creatief bestaan
het maakt echt niet zoveel uit
geen salaris eens per maand

Wél: een creatief bestaan
zorgen om geld zet ik opzij
geen salaris eens per maand
desondanks steeds vaker blij

Gebruik maken van mijn talenten
zorgen om geld gewoon opzij
gaf toch al niet zoveel om centen
liever ben ik vaker blij

Gaf toch al niet zoveel om centen
een flinke portie levensmoed
gebruik maken van mijn talenten
is wat er werkelijk toe doet

1 mei 2010

4 opmerkingen:

heupeheuffie zei

Wow, Hier ben ik helemaal stil van. Wat een supervrouw ben jij toch

Wilma van den Akker zei

Nou laat je MIJ blozen :-)
Er zijn mensen die dit confronterend vinden, maar ik mag mezelf wel laten zien vind ik

Dagdag

buuf zei

Hi Buuf,

Je mag van alle kanten gezien worden!! Je buuf

Wilma van den Akker zei

Zo is het buuf, voor je het weet zit ik erbij in de sauna :-)