woensdag 19 mei 2010

Onzichtbaar werk

Soms is het hier even heel stil op het weblog. Dat betekent meestal dat er heel hard wordt gewerkt. Een greep uit de activiteiten van een schrijf- en filmbeest:

Kort verhaal
Afgelopen weekeinde is het verhaal 'Stippeltjes' (1000 woorden) verstuurd naar de redactie van het VPRO programma 'Café de Liefde'. Een prijsvraag voor verhalen over 'de eerste keer' in ruime zin. Mogelijke beloning: publicatie en/of verfilming. Dat zou geweldig zijn.

Filmen/monteren
Voor Noord Verandert werk ik inmiddels aan een viertal filmpjes: Ik heb nog wat materiaal verzameld voor de verfilming van mijn gedicht 'Hemels' en voor een reportage over de veranderingen op het Zonneplein. Met 'mijn' kunstenaar Eva van Heiningen zit ik soms uren te brainstormen en monteren. Lachen en zweten... Met Brigitte van Bellissima ga ik het filmpje over de stekjesmarkt verder monteren, met Lois ga ik morgen verder filmen bij CIRC/US.

Poëzieanalyse
Als Meander Klassieker is mijn analyse verschenen van het gedicht Magnetic Resonance Imaging Scanner van Floor Buschenhenke: een gelaagd gedicht met veel hoofd- en zij-ingangen!

Folder Zonneplein
De laatste opmerkingen van ondernemers aan het Zonneplein zijn binnen. De foto's zijn af. Op dit moment ben ik bezig het een en ander naar de vormgeving te versturen. Zelfs gecomprimeerde foto's met hoge resolutie zijn grote bestanden, dus dat gaat langzamer dan slakkenpost...

Schrijven met schoolkinderen
Naast de schrijfgroepen voor volwassenen wil ik graag met kinderen gedichten en andere teksten schrijven. Uit het netwerk kwam hiervoor een opdracht op mijn pad. Ik ben meteen ingezet. Ik zal hier later meer over melden.

Nu weet iedereen weer dat ik niet stilzit!

Geen opmerkingen: