dinsdag 25 augustus 2009

Bericht van Pat Schneider

Het laatste gedicht, "Wat er te zien was", heb ik geschreven naar aanleiding van een oefening in het boek van Pat Schneider (Writing alone and with others). De oefening heette The Well. Ik vond het leuk om het met Pat te delen en heb het dus in het Engels vertaald (het blijft altijd lastig om poëzie te vertalen, maar ik heb het geprobeerd) en naar haar gemaild met complimenten voor haar boek. Vandaag heb ik (tot mijn blijdschap) antwoord gekregen en bovendien een goed advies bij het opzetten van mijn groep. Mooi!

Verder kwam vanavond voor het eerst na de zomervakantie de fanclub weer bij elkaar en morgen is de opening van het Sterrenplein. Mooi en mooi!

What was to be seen

Hanging over a solid little brick wall
-layers overlap like Lego stones-
I look into deep dark water, don't fall in

The roofing has red and black tiles
they spell SAFE
loud voices outside

I lean deeper and see
a familiar face
a wet arm
a bath toy sloshes

Between wrinkles letters well up
SILENCE
PEACE

I stretch my arm
towards the hand inside the well
and pull-


Geen opmerkingen: