maandag 25 april 2011

Noordgedicht



Windrichting

Raffinaderijen blazen furie
over Spijkenisse Noord,
recht onder de hel
van Shell Pernis

Wortels glipten uit de Botlek
aardden niet in Zeeuwse klei,
in B.O.Z., de steentjes
van het Griekse strand
of enkele etages van de hoofdstad

Tot T.O.Z., een dorp in Noord.
Daar schieten ze tussen brokken
van de scheepsbouw
vervuilde veengrond in

Een simpele wilgentak
wil niet meer
dan boom worden,
beschutting geven,
katjes laten groeien.

25 april 2011




2 opmerkingen:

Max van Beek zei

Hallo Wilma,

Een mooi geschreven gedicht! Wanneer je je gedichten wilt delen met een groter publiek ben je van harte welkom op LeesGedichten.

Tot die tijd zal ik regelmatig hier een kijkje komen nemen.

Max

Wilma van den Akker zei

Dank je wel Max! Mijn gedichten houden er wel van om gelezen te worden. Wanneer ik eraan toekom, zal ik ook eens langskomen op Lees Gedichten. Als ik me niet vergis, volgen wij elkaar ook op Twitter.

Groet van Wilma