woensdag 3 februari 2010

Plekgedichten

Dagblad Trouw heeft het maar druk met al die bundels van 'Dicht in de buurt'. Ze zijn bijna klaar, ook de landelijke top 100.



Via deze link kun je de inhoudsopgave bekijken en eventueel de bundel bestellen. Voor Amsterdam Noord heeft mijn 'Broedplek van der Pek' het gehaald, en 'Hemels'. Van mijn vriend Henk van Zuiden staat 'Het mooiste meisje van Loosduinen' erin. En wat een mooi meissie!



Joop Leibbrand, stadsdichter van Den Helder, die bovendien de Meander Klassiekers onder zijn hoede heeft, staat er in met 'Het mooiste van den Helder'. Er staan natuurlijk nog veel meer mooie plekken en gedichten in. Ik denk dat ik hem maar ga kopen die bundel...

2 opmerkingen:

Gusta Bastian zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Wilma van den Akker zei

Hm ja, volgens mij moet de layout nog aangepast worden, dus hopelijk komt het nog goed met je gedichten. Het is wel raar dat we ze zelf moeten betalen. Van die regionale bundels begrijp ik dat wel, dat zijn er heel veel, maar de top 100...

Poëzie is niet erg rendabel, dat blijkt maar weer. Integendeel.