zaterdag 19 september 2009

Vogeltjesgriep

Een beetje 'under the weather' en dan toch naar feestjes gaan, en tussendoor vogeltjesgedichten lezen en beoordelen. Dat ei is gelegd, zie: pomgedichten. Het winnende gedicht:



ik schoot de dodo
de laatste
vlak voor impact
uit de lucht

redde daarmee
het wtc

en de wereld

zijn kop viel op
mij al was ik
Boudewijn Büch
himself

(en dat was ik)

de gebroken pennen
staken in mijn eeuwig rode
ogen over de straat
dwarrelden duizenden
miljoenen veertjes

als mensen vielen
als poppetjes naar beneden
ik schoot de dodo

maar daarmee de toren
om
niet te hoeven
niets meer

te hoeven

ik, drs drs wereldreiziger
de dode dodo
waren er bij.


Gerben de Ruiter


Maar ik mag niet klagen want mannengriep is veel erger dan vrouwengriep. Filmpje, leuk: bekijk even!
Jeetje, je zal toch de Mexicaanse Mannengriep hebben! Als het straks vijf dagen stil blijft hier, zit ik trouwens in Istanbul.

Here I come Constantinople
I am coming Constantinople
Here I come Constantinople
I am coming Constant-
Inople here I come

Filmpje, bizar: bekijk even!

The Residents: Constantinople

Geen opmerkingen: