zaterdag 24 juli 2010

Terrein veroveren

De klad zat erin: het weblog, de tuin, het leven... Dat gebeurt af en toe, maar zoals eerder gezegd en geschreven: ik heb een diploma opkrabbelen voor gevorderden. Na de luie warmte is het aangenamer weer geworden en heb ik de tuinen - drie stuks - maar weer bij hun kladden genomen. Even aanpoten, maar altijd rustgevend en met resultaat: tien+ vuilniszakken met rommel, groeiende tomaten, bietjes en courgettes. Kruiden en bloemen, bijen en vlinders. Tijd voor een gedicht, en wat foto's van wat er allemaal wèl in een tuin thuishoort:





Landje veroveren

Iemand heeft hier in het verleden 
zeer creatief gestreden tegen 
regenwormen en plantenleven

Een kunsttapijt met naalden
vastgebreid, een wandelpad
van vuilniszakken, daarnaast
houten borden als stapstenen
plastic bloemen bloeiden overal

Ik wist niet waar te beginnen
haalde dat tapijt eerst uit
groef borden op, en zakken 

Nog steeds wied ik verlepte nepplanten
gooi schelpen en stenen tot een rotstuin 
bevrijd aarde, planten, ongedierte, 
maak meer tuin en meer van mij 

16 juli 2009

Oostindische kers

Bladeren van de biet

Dille

Lathyrus

2 opmerkingen:

Paul zei

Opgeruimd staat netjes!

Naast de intrinsieke waarde van een prachtige tuin, staat het ook krachtig symbool voor je opkrabbelen. Ik kijk nu al uit naar je bericht over nieuw rood spul :)

Slaap lekker en groetjes,
Paul

Wilma van den Akker zei

Hai Paul, moest even nadenken over dat rode spul... morgen gaan we daar iets voor regelen. Schijnt erg schattig te zijn! Ook welterusten