zaterdag 23 mei 2009

(3e versie)

Een gedicht waaraan ik blijf sleutelen. Ik wil weer eens aan een prijsvraag meedoen, dus maak ik er werk van. Kritische reacties zijn zeer welkom!


Vrouwbeeld

Onwaarschijnlijk oude handen
sneden Venus uit mammoet-elp
de tijd brak, bewaarde haar
in de schoot van Hohle Fels

Een massieve vrouw
zonder hoofd, één arm
borsten: Niki de Saint Phalle
met Lolo Ferrari vijfendertig-
duizend jaar geleden

Dijen hielden op bij de knieën
diep gegroefd materialiseerde
de magische moeder kinderen

Heden vervult zij rondingen
met blijdschap - geen model
een vrouw om vast te houden
centimeters hoog


23 mei 2009

4 opmerkingen:

Jolanda zei

Ik denk de eerste versie + de laatste 2 zinne van versie 2. Vind vooral deze erg mooi:
Geen model
een vrouw om vast te houden.

Groetjes,
Jolanda

Wilma van den Akker zei

Dank je wel! Op naar de vierde versie :-)

Liefs van Wilma

Unknown zei

Ik ben benieuwd! En de bronchieën gaan al beter :-).

Liefs terug, Jolanda

Unknown zei

En ik zag na het plaatsen van mijn reactie dat ik nu opeens als mijn alter ego Jeau5 op het scherm verscheen ;-).